Order in elementary children (workshop 2)

Order in elementary children 

We know that order is essential in human being formation. It is a tendency that is developed in between the age of one year and a half and two years old. Here is where we can see that little obsession to keep everything in its place and, even when we cannot understand it, disordered places, and changing objects from one place to another are things that breed those tantrums from which we ignore the cause.

But, what happen with an elementary child?

All of us who are in touch with these almost teenagers know that order is something that has suddenly vanished, or at least we thought so.

Apparently, outside order doesn’t exist anymore in them. They usually have all out of their place, messy notes, folded papers, and a working place full of materials not being used. However, whatever happens in their minds is much greater. We could notice a more ordered sequence in their movements and their works, there are longer periods of concentration, and complex mental processes. Tis because all of their energy is focused to their thinking order.

It is clear that as adults, the fact of seeing their belongings and their places made a complete mess drive us crazy, so… what can we do? DO NOT GET STRESSED! This is the first step, it is a normal process in this stage of their lives. But, of course, we’ll have to help them to go back to the nicely path of order. How? As easy as ask them “Are you using this? Do you think you could put this in its place for now? Can you observe your place? Is something here you don’t need?”

The purpose of these questions is to help them realize by themselves that there are objects they don’t need, or that keeping everything ordered will make things easier to work with and to find the material they will be needing.

By Isabel Murillo

Workshop 2 English teacher.

El orden en el niño de taller 2.

Sabemos que el orden es indispensable en la formación del ser humano, es una tendencia que explota entre el año y medio y dos años de edad. Es cuando notamos aquella obsesión por nuestros pequeños de tener todo en su lugar y, aunque a veces no podemos darnos cuenta, es el desorden y el movimiento de objetos a su alrededor el que genera en ellos aquellos berrinches de los cuales desconocemos el origen.

Pero, ¿qué pasa con un niño de taller dos?

Todos aquellos que tenemos contacto con estos casi adolescentes sabemos que el orden es algo que ha desaparecido de repente, o al menos eso creíamos.

El orden exterior en ellos, aparentemente, no existe, suelen tener todo fuera de lugar, apuntes desordenados, hojas dobladas, su área de trabajo atiborrada de materiales que ya no están utilizando. Sin embargo, lo que pasa en su mente es algo más estructurado; podemos notar más orden es sus movimientos y sus trabajos, hay momentos de concentración más largos y procesos mentales más complejos.

Está claro que como adultos, el simple hecho de ver sus pertenecías y sus lugares hechos todo un desastre, nos vuelve locos, así que ¿qué podemos hacer? ¡NO ESTRESARNOS! ese es el primer paso, es un proceso normal en esta etapa de sus vidas, pero, claro, debemos ayudarles a retomar el bello camino del orden.

¿Cómo? Tan fácil como preguntarles “¿ocupas este objeto?, ¿crees que puedas colocarlo en su lugar por ahora?, ¿puedes observar tu lugar?, ¿hay algo de esto que no necesites?”, todo esto con la finalidad de que sean ellos mismos quienes noten que hay cosas de más, y que manteniendo todo en su lugar trabajar les será más fácil así como encontrar los materiales que vayan necesitando.

Por Isabel Murillo

Maestra de inglés de taller 2.



Leave a reply