The myth surrounding Montessori System

When I was a child my parents signed me up in a Montessori System in kindergarten. I can remember that at the time I was five, I was able to pour tea with all the silverware and glasses usually adults won’t let kids use because they are too scared that, their little ones get injured by some sort. I could also work with very advanced mathematics according to my age, I could sweep, mop, clean the table, close the chair, wash my clothes and hang them up. I don’t remember much more but I know the brilliant effects it caused in my brain development with the habits I learned. When I entered to a traditional system I learned to write in two months and I paced up with the English I didn’t know. My brain worked very different from other classmates, I did my homework at school so I could play more time at home. This to me meant independence, which is the core of the Montessori System, to respect the children’s peace and interests as they grow.

Unfortunately, whenever Montessori System is open for debate comparing it to the traditional system, the first con is that kids work without boundaries and that they can do whatever they want, like and whenever they decide it. Recently I started teaching English at Forester Montessori College in Metepec, which they follow a strict Montessori Method. I learned as an adult and psychologist with lots of experience at teaching kids in different colleges with different educational methods, that kids in Montessori systems definitely have a lot of boundaries. Here are examples of how it works:

This is as far as I’ve seen in this short time I’ve actually worked inside a Montessori classroom teaching English, I see lots of limits to keep order in the workshop all day long. In my opinion I have a kid in kindergarten and I am so pleased that she has started with this method because even though is more difficult for parents to make changes of traditional methods of raising kids, this way help all the family to raise happier and held backed kids.

By Laura Cervantes Ricoy

English Teacher from Workshop 1B

Términos & Condiciones

Al acceder y utilizar el sitio web de Forester Montessori, confirmas que estás de acuerdo y quedas sujeto a estos términos y condiciones.

Al acceder y utilizar el sitio web de Forester Montessori, confirmas que estás de acuerdo y quedas sujeto a estos términos y condiciones.
Estos términos aplican a todo el sitio y a cualquier canal de comunicación asociado. El contenido se ofrece “tal cual”, sin garantías de disponibilidad o de exactitud absoluta. Forester Montessori no será responsable por daños directos o indirectos derivados del uso o la imposibilidad de uso del sitio. El mal uso de los materiales, o su reproducción sin autorización, puede implicar la suspensión de acceso. Nos reservamos el derecho de actualizar el contenido, interrumpir servicios o modificar funciones sin previo aviso cuando sea necesario para mantener la seguridad y el correcto funcionamiento.

Licencia de uso

Al navegar o descargar recursos desde este sitio, se te concede una licencia limitada, no exclusiva y revocable para uso personal e informativo. La propiedad intelectual de textos, imágenes, logotipos y materiales didácticos permanecen con Forester Montessori o sus titulares.

Seguridad
Contenido incrustado de otros sitios web

Algunas páginas pueden incluir contenido de terceros (por ejemplo, videos, mapas o publicaciones de redes sociales). Ese contenido se comporta como si visitaras directamente el sitio de origen y puede recopilar datos, utilizar cookies o rastrear tu interacción según sus propias políticas.
Forester Montessori no controla ni es responsable por las prácticas de privacidad o la disponibilidad de dichos servicios externos.

Cambios a estos términos

Podemos actualizar estos Términos y Condiciones en cualquier momento. Publicaremos la versión vigente en esta página e indicaremos la fecha de última modificación. Si realizamos cambios relevantes para usuarios registrados, enviaremos un aviso por correo electrónico. El uso continuado del sitio después de los cambios constituye la aceptación de los términos actualizados.